“Les llengües pròpies diferents del castellà han de gaudir dels mateixos drets i deures que es reconeixen al castellà”

Vuit entitats en defensa de les llengües pròpies dels Països Catalans, País Basc, Galícia, Astúries i Aragó, entre les quals el CIEMEN, han presentat el manifest “Pluralitat lingüística: llibertat, igualtat i democràcia”, com a primera expressió de la constitució de la Plataforma Estatal per la Pluralitat Lingüística. El manifest reclama que “les llengües pròpies diferents del castellà han de gaudir dels mateixos drets i deures que es reconeixen al castellà”, que “l’Estat ha d’assumir plenament la seva condició plurilingüe” i que cal canviar els estatuts d’autonomia on calgui per garantir “l’oficialitat de les llengües pròpies que encara no són oficials en una part o en la totalitat del territori on és parlen”.

A banda del CIEMEN, la Plataforma Estatal per la Pluralitat Lingüística està formada per la Plataforma per la Llengua, Òmnium, Acció Cultural del País Valencià, Kontseilua (País Basc), A Mesa (Galícia), Iniciativa por l’Asturianu (Astúries) i Nogará (Aragó).

És previst un acte conjunt a Madrid després de les eleccions al Parlament espanyol d’aquest 28 d’abril per reclamar al nou govern que avanci en el compliment de les peticions del manifest. En el marc d’aquest acte, es preveuen contactes amb partits.

La Plataforma es proposa igualment de preparar un programa d’actuació en defensa dels objectius del manifest.