El CIEMEN, la Fundació pels Drets Col·lectius dels Pobles, Òmnium Cultural, Amics de la Ciutat i la Lliga de la Mare de Déu de Montserrat organitzen dos actes de commemoració del cinquantè aniversari de la mort de l’abat de Montserrat Aureli M. Escarré, qui es va significar per la seva defensa dels drets del poble català i dels drets humans i va ser forçat pel règim franquista a marxar a l’exili.
El primer dels actes té lloc aquest dissabte 13 d’octubre, amb l’ofrena d’una corona de flors a la tomba de l’abat a Montserrat. L’ofrena tindrà lloc a la cripta de la basílica, després de la missa conventual dels monjos de Montserrat, presidida per l’abat Josep M. Soler, a partir de les 11 del matí.
I el segon dels actes durà per nom “Recordant l’abat Escarré” i es farà a la sala d’actes del CIEMEN dijous 25 d’octubre a les 18:30. Consistirà en la projecció del documental Ciutadà Escarré i un col·loqui. Amb salutacions de David Minoves, president del CIEMEN, i Oriol Ramon, president de la Fundació, i les intervencions de Joan Vallvé, vicepresident tercer d’Òmnium Cultural; Joaquim Arenas, president d’Amics de la Ciutat; Montserrat Minobis i Jordi Vila-Abadal, biògrafs de l’abat Escarré, i Aureli Argemí, secretari de l’abat Escarré i president emèrit del CIEMEN i de la Fundació.
L’assistència a tots dos actes és lliure.