El president del CIEMEN, David Minoves, s’ha reunit dijous 5 d’abril amb el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, conjuntament amb representants d’entitats de pau i drets humans, per analitzar la proposta de Torrent de configurar un front democràtic pels drets i les llibertats. En el transcurs de la reunió, Torrent va explicar que la proposta es basava en quatre eixos: l’alliberament dels presos polítics, el retorn dels exiliats i el tancament dels processos judicials; la defensa dels drets i les llibertats col·lectives; la recuperació de les institucions del país i i la resolució dels conflictes polítics per les vies polítiques.
En el transcurs de la trobada, Minoves va valorar positivament la proposta de generar aquest espai ampli, plural i transversal: “El procés d’emancipació nacional català ha posat davant del mirall la qualitat democràtica de l’Estat espanyol i ha quedat demostrat que l’Estat no respecta la pluralitat política, la separació de poders ni els drets civils i polítics, i no és homologable a les democràcies del nostre entorn”, va dir, i va afegir: “Totes les iniciatives que generin un marc de consens per revertir aquesta situació i recuperar els drets i les llibertats tindran el suport del CIEMEN, i per aquesta raó ens hi sumarem”.
A banda del president del CIEMEN, a la trobada hi van participar el president de l’ICIP, Xavier Masllorens, el director de Fundipau, Jordi Armadans, el portaveu d’En Peu de Pau, David Fernàndez, el director de Justícia i Pau, Eduard Ibáñez, el president de l’Institut de Drets Humans de Catalunya, David Bondia, i el president del CIDOB, Antoni Segura.
Per altra banda, El CIEMEN i vint entitats sobiranistes, agrupades en la Taula de Coordinació d’Entitats Sobiranistes, van denunciar dimecres mitjançant un comunicat la repressió espanyola i la criminalització dels Comitès de Defensa de la República (CDR) i la persecució contra individus, entitats, institucions i mitjans de comunicació que defensen tant la independència de Catalunya com la vulneració de la llibertat d’expressió. Les entitats signants són l’ANC, Òmnium Cultural, Súmate, ADIC, l’Associació Catalana de Professionals, el Cercle Català de Negocis, el CIEMEN, el Col·lectiu Emma, els Comitès de Defensa de la República, els Comitès Llibertat, la Coordinadora d’Associacions per la Llengua, l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català, la Fundació Catalunya Estat, la Fundació Congrés de Cultura Catalana, l’Institut Nova Història, La Fàbrica, la Plataforma per la Llengua, la Plataforma Proseleccions Esportives Catalanes, Sobirania i Justícia, Sobirania i Progrés i Universitats per la República.