El CIEMEN posa a disposició del teixit cívic, social i institucional les seves capacitats per tal de dur a terme el referèndum de l’1-0

El CIEMEN acaba de fer públic el seu posicionament al voltant del referèndum d’independència de Catalunya, que s’ha de celebrar aquest 1 d’octubre de 2017. “En coherència amb els objectius de l’entitat, amb la trajectòria dels seus 43 anys d’història i amb l’horitzó d’assolir la plena emancipació del poble català, des del CIEMEN donem ple suport a la celebració d’aquest referèndum convocat per la Generalitat de Catalunya l’1 d’octubre de 2017”, diu el document aprovat per la Junta del CIEMEN.

El text crida “a tots els actors polítics, socials, culturals i institucionals dels diferents pobles, nacions i estats del món a donar suport públic a la celebració del referèndum de l’u d’octubre de 2017 i a participar activament, com a observadors, en el seguiment i validació del seu resultat”, alhora que “posa a disposició del teixit cívic, social i institucional les capacitats i possibilitats tècniques, logístiques i relacionals” de l’entitat “per tal de dur a terme aquest referèndum, amb l’objectiu d’aconseguir la màxima participació possible”.

Igualment, en el document el CIEMEN se “solidaritza amb totes les persones que, per motius de caràcter administratiu, no formen part del cos electoral que regirà la participació en el referèndum i no podran exercir el seu dret a vot, per no disposar de la nacionalitat espanyola ni de veïnatge dins del territori de la Comunitat Autònoma de Catalunya” així com també amb “totes aquelles persones que se senten vinculades a l’imaginari social, polític, institucional i cultural dels Països Catalans, i que, pel fet que no viuen a la Comunitat Autònoma de Catalunya, no poden participar d’un procés el resultat del qual contribuirà a canviar el futur dels territoris on viuen”.

El text complet del posicionament el podeu descarregar clicant en aquest enllaç.